måndag 10 december 2007

Godis-nazist

Vi var inne o skulle handla lite fika idag och vid utgången så har vårt Ica Kvantum en liten korvmoj så jag tänkte slänga i Storhönan en korv med bröd medans vi väntade på att öppna förskolan skulle öppna men när vi kliver in så backar Storhönan o säger att hon inte vill ha nån korv. Jag undrar varför o hon säger "det luktar illa här" (det satt 2 äldre bredvid oss där vi stod o käka typ bruna bönor eller nåt så det kanske var det som luktade) så det slutade med att vi tog grillen utanför istället o då kommer vi osökt in på min irritation för dagen.

Jag har mer eller mindre precis beställt så sticker gubben upp en klubba i nyllet på storhönan. Varför? Jag har beställt en simpel korv med bröd o dessutom på en måndag så varför måste det alltid erbjudas klubbor till höger o vänster?
Jag är ingen godisnazist så men om vi gått in (nu stod vi utanför tillomed i en liten lucka) o ätit en stor lunch båda två så kan jag förstå om de erbjudit en klubba eller om det varit fredag eller lördag o då kanske jag hade tyckt det varit mer ok. Men efter en sketen korv med bröd som äts utomhus...
Eller fråga mig när jag beställer om det är ok att bjuda på godis. O när hennes ögon lyser upp o hon sträcker sig tacksamt efter klubban kan jag ju itne bara säga nej tack, vi ska ingen ha! Fast Storhönan är iofs inte den som inte kan spara som tur är, hon var glad bara över att sitta o hålla i klubban =)

Inga kommentarer: