söndag 2 november 2008

Byggnadsingenjörskarriär?

Jag älskar ordentliga människor. Dock är inte jag en av dem. Om det vore jag som byggt detta hus så hade med (kanske inte stor men) sannolikhet ritningarna försvunnit efter över 50 år. Jag köpte ju en sandsäck till mannen i födelsedagspresent men lyckas inte få upp den. Vill ju verkligen ha den uppe så även jag kan utnyttja den men i taket hittade vi bara puts. Nånstans borde det ju rimligtvis finnas nåt mer fast att borra i då sandsäcken ändå väger ganska mycket o sen ska man ju dessutom slå på skiten. När vi borrade i något som verkade vara en bärande, stabil del av taket blev det plötsligt järn. Då blir man ju lite orolig. Är det en bärande takstommebjälke (eller vad det nu heter, hoppas inte svärfar som bygger hus läser min blogg, då får jag antagligen skämmas) eller är det ett viktigt vattenrör eller nåt typ? Mannen vågade iaf inte fortsätta, så nu står sandsäcken bara i källaren o gråter för att den inte blir använd. Men iaf - när jag letade i pärmen vi fick med huset så låg ju alla orginalritningar från när huset byggdes. Streck hit o dit o förkortningar som jag tror jag lyckats tyda till att det inte är rör iaf. Det är ju bra men sen är ju frågan - hur fan lyckas man fästa något i metall? Kanske ska slå svärfar en pling iaf *S*

Inga kommentarer: