måndag 1 mars 2010

Tävling

Min man kom hem en dag med ett nytt grönt the. Jag har fått för mig att grönt the är hälsosamt o så...Han hade fastnat för smaken; Gunpowder. Lät ju megahäftigt.

Dock luktade det inte riktigt som det lät. Det doftade ljuvligt. Som en sommaräng sent en sommarnatt då man är nykär o livet leker. Det var verkligen så man knappt hade tid o vänta dom stackars 60 sekundrarna det tar o koka vatten i vattenkokaren. Man ville bara ha mängder.

Däremot smakade det precis som det lät. Munnen blev snustorr o jag fick tvinga ner första o sista klunken. Sen fick jag lov att fräsa i 10 minuter. Vidrigt var vad det var.

Så härmed lottar jag ut ett stycke (säkert mycket hälsosamt) grönt the.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Annars kan nog jag säkert få ner en o annan kopp när vi kommer på besök!
Fast jag e ju en kaffetok i första hand!
Kram från svärmor

hönsmamman sa...

Jo du, skulle vilja se nån dricka detta. Tror att det är omöjligt.

Anonym sa...

Som äkta thenörd hade jag mycket roligt åt ditt fräsande! Låter som jag själv gör fast med kaffe! Men jag ska inviga dig i tesnobberiet trots att gunpowder är godast i lösvikt. För bäst resultat, låt inte vattnet koka. Slå av vattenkokaren straxt innan det kokar eller låt vattnet vänta i några minuter innan du häller upp vattnet i din tomma kopp Sedan i med teet och låt den dra i 2-3 minuter. drick sen. Smakar bättre än som du gjorde då det blir beskt, strävt och vidrigt! Lycka till!! /Åsa