onsdag 26 maj 2010

Tanden

O tanden då? Jag vet att ni är nyfikna på tanden (eller inte). Den snälla tandläkaren försökte liva upp stämningen med diverse skämt om sin utbildning o att jag skulle vara glad över att det inte var han som var skakig o svettig, men det hade väl sådär effekt även om jag uppskattar försöket. Det röntgades o sen började han borra. Jag började naturligtvis fäkta som en galning, för jag var övertygad om att han trodde sköterskan givit mig bedövning o vice versa. Och jag hade ju INTE FÅTT NÅN BEDÖVNING!

Men han påpeka lugnt att tanden var död så bedövning var överflödig, han skulle bara kolla lite. Sen säger han käckt att NU blir det bedövning o eftersom jag är ny patient ska jag få dubbelt upp, här ska dras ut tänder. Då dog jag. Men det visade sig gå bra. Själva dragandet tog bara några minuter o har man fött 2 barn utan bedövning så var det där ett myggbett. Men nu mår jag risigt, har feber, ont i huvudet o är dessutom mordhungrig eftersom jag knappt ätit på 3 dar. Undra om man kan smälta choklad o dricka med sugrör?

Inga kommentarer: