fredag 19 augusti 2011

Vad är din talang?

Här hemma beskrivs det mesta i älv-talangs-termer. Om Lillhöna är bra på att klä på sig själv, så anser hon att hon är en kläd-älva och att klä på sig är hennes talang. Om Storhöna ritar en fin teckning, så nickar hon menande o mumlar att "ja, hon är nog en rit-älva, det är nog hennes talang". Och dom har många olika talanger.

Jag är nog en snabb-duschande älva om man ska beskriva min talang. När jag var yngre (läs barnlös) kunde jag ta långa duschar bara för att det var skönt, men nu kan jag faktiskt riva av en hårtvätt, armtvätt, kroppstvätt o faktiskt hinna med lite balsam också om det är en bra dag på en 3-4 minuter.

Miniäggets talang ligger nog också åt det där snabbhets-hållet. Hon kan vara den första marodör-älvan någonsin. Hur annars hinner man med att sprida ut alla bostavs-gummibitar, hela stoppningen från en stolsdyna och 236 pusselbitar på 3 minuter. Och då ser ni inte ens de 56 kvarvarande pennorna som ligger under köksbordet som ett färgglatt plockepinn.


2 kommentarer:

Systeryster sa...

Jag kan packa många saker på liten plats... Packad älva?? =))

hönsmamman sa...

haha din lilla fylle-älva =D