måndag 19 december 2011

Den demokratiske familjen höna

Ikväll blev det McDonalds. JAG hade tänkt att steka köttbullar, men Storhönan ville absolut ha McD och gaddade ihop sig med lillhöna och kom till mig och sa att "det mest rättvisa är faktiskt att rösta". Och för att på sätt o vis belöna det demokratiska tankesättet så gick jag med på hennes förslag med en fotnot om att det är inte alltid vi kan rösta om allt hela tiden! Hon frågade vilka som ville äta hemma- jag räckte upp handen. Hon frågade vilka som ville äta på McD varvid hon och lillhöna räckte upp handen. De hade segern som i en liten ask trodde de tills jag sa att vi måste ju faktiskt fråga miniägget oxå eftersom hon hör till familjen hon med. Jag frågade först om miniägget ville äta middag hemma.

- Eeeehhh, eeehhhh, eeehhhh....
- Eller vill du äta på MacDo......
- Nonals!!! Skrek hon och hoppade grodhopp över hela vardagsrumsgolvet. Sen fortsatte hon ut i hallen medan hon tjoade JAAAA, JAAAA, JAAA!!!!!

- Mamma, du har förlorat, triumferade storhöna. Kom igen ta skorna nu, mamma!

Jag hade förlorat....

1 kommentar:

Cin sa...

Bommer när de börjar få egen vilja... :-(