tisdag 7 augusti 2012

Bilen bromsar bra nu

Visste inte riktigt om jag skulle himla med ögonen och i irritation kategorisera yrkesgruppen bilmekaniker eller helt enkelt män idag. Lämnade in bilden tidigare och fick svaret "jag tror den blir klar idag men annars i morgon bitti. I vilket fall ringer jag dig i eftermiddag så att du vet". Ett bra svar då jag kom dragandes med  3 barn och han frågade om vi bodde långt bort (vilket vi gjorde). Alltid bra att veta liksom.

Bilverkstaden stänger kl 18 och 17.40 hade fortfarande ingen ringt. I ett ögonblick tänkte jag bara förlika mig med tanken att den naturligtvis inte var klar o jag skulle bli tvungen att GÅ ner med alla ungarna för att hämta den dagen efter. Tuppen tyckte jag skulle ringa o höra, men jag ville liksom inte tjata. Men jag ringde då jag hade sagt lite vagt till hönsen att vi kanske kunde köra McDonalds till middag och de skulle inte bli så glada över back-up planen köttbullar och spagetti.

När jag ringer får jag svaret att "jo den är klar (för länge sen typ), han har bara glömt att ringa". Därav himlandet med ögonen och den lätta irritationen, för för mig betyder det

A. Hämta bilen i lugn o ro ensam
B. Tvinga alla ovilliga ungar att gå 3 km i eventuellt spöregn

Så jag kastar mig på cykeln så fort Tuppen kommit hem och klarar mig precis på minuten. Väl inne så blir jag (som alltid) så bra bemött. Tycker alla bör lämna sin bil på Kaptens motor i Orsa. Skulle betala med kreditkortet vi har på Peugeot men han tycker jag ska ta deras kort istället som är räntefritt. Jag förklarar att bolagen inte brukar gilla mig då jag har csn som inkomst men efter en snabbkoll så är jag beviljad 3000 i kredit och då gör han om fakturan lite så jag ska hamna strax under gränsen när jag egentligen låg lite över. Då blev jag glad och glömde min irritation över uteblivna telefonsamtal.

Inga kommentarer: