torsdag 16 april 2009

2 veckorskur


Jag har tillverkat ett högst snabbihoprafsat sovbelöningssystem för storhönan. Inte bara det att hon inte orkar mer- JAG orkar inte mer nu. Hon är uppe o ränner på nätterna med 20-30 minuters mellanrum o det säger sig självt att man inte känner sig pigg på morgonen. Speciellt inte jag som är tvingad att sitta på sängkanten varje gång det vaknas o alltså inte ens hinner somna om mellan dessa halvtimmesintervaller.

Så i värsta Nanny-stil tillverkade vi tillsammans denna fina bild där jag klippte in henne i en säng, HENNES EGEN SÄNG, o sen fick hon klippa ut massa roliga leksaker som skulle sitta i leksaksaffärshuset. Det blev en hel del leksaker. Sen sätter vi en blomma för varje natt hon drömt söta drömmar på sin egna lilla kudde utan att störa mamma annat än för att kissa eller jaga monster ur garderoben. Efter 14 nätter kommer mamman känna sig så själaglad att hon gladeligen kommer köpa något från leksaksaffären som den stora hönan pekat på.

När vi klippte ut leksaker försökte jag förklara att jag inte kunde köpa alla saker hon satte som önskningar i affären, men jag tror bestämt att hon inte lyssnade. Som tur är har jag tid att spara för jag tvivlar starkt på att detta bara kommer ta 14 dagar.

Inga kommentarer: