tisdag 28 april 2009

Drömmar

Drömde en sån märklig dröm inatt. Drömde att jag var gravid igen och skulle göra ett lite tidigare ultraljud än det vanliga just för vad som hände vårat barn innan. Vi kom dit o hade samma barnmorskor o läkaren var med från början denna gång. Först var allt mörkt på skärmen men sen började den flimmra lite o en liten bebis dök upp. Jag såg direkt hur ett par mörka, svarta fläckar bredde ut sig och kände att jag behövde inte vänta på läkarens svar. Jag visste redan att det var kört för det här barnet också. Kände hur hela kroppen sjönk ihop men lätttad över att det var så mycket tidigare i gravididteten så det inte skulle bli lika jobbigt att föda ut den här gången.

Barnmorskan började prata o visa var hjärtat var o huvudet "och här är lilla armen" fortsatte hon. Jag tittade förvirrat på min man o sen på barnmorskan o avbröt henne. "Men dom svarta fläckarna då" började jag... Nej, det var bara pixlar, dom skulle vara där, sa hon o jag visste inte om jag skulle protestera eller inte. Sen pratade hon vidare men jag hörde inget mer, som om jag blivit döv. Jag bara stirrade på fläckarna. JAG såg dem o kunde inte för hela mitt liv förstå att hon inte såg dem.

1 kommentar:

Katarina sa...

Jobbigt med så konstiga drömmar. Men man bearbetar ju saker när man sover oxå så det är völ ett sätt att komma vidare.
Infon om mig och bäbisen tar jag från gravid.se började där, så jag tar alltid därifrån nu, finns ju hundra olika sidor. Vi har det fint i Sthlm känns att sommaren snart är på väg! ta hand omer!Kram Katarina