tisdag 14 september 2010

Nej, jag tänker inte rösta på söndag.

Enligt någon undersökning, det blir lätt rätt många sådana nu i valtider, sägs det att de räknar med ett högt valdeltagande på söndag trots att många har förtidsröstat. Många ska tydligen tycka att det är lite högtidligt att gå "till val".

Lika lite som jag klär upp mig o äter finmiddag framför tvn den 10 dec för att låtsas vara med på nobelfesten, lika lite finner jag det högtidligt att trängas med en massa människor i en lokal och stå i kö med 3 barn. Dessutom själv med 3 barn i en stor lokal med massa människor då tuppen jobbar hela dagen. Därför blir det ingen röst på söndag.

Däremot har jag förtidsröstat utan att stå i kö, när de två stora hönorna var på dagis och den minsta sov. Det var kanske inte så högtidligt men ack så smidigt.

Så jag hoppas nu att alla röstar, på söndag eller innan - annars får ni en stor puss av miniägget efter en stor portion fiskgratäng. Kanske slänger jag in en kram oxå. Men röstar ni o röstar ni rätt kan ni få äppelkaka....


ps. jag klär faktiskt upp mig o äter finmiddag den 10e, men inte framför tvn och inte på grund av någon nobelmiddag - utan för att jag fyller år...

Inga kommentarer: