söndag 3 oktober 2010

Känner att inställningen behöver ett eget inlägg

Jag fick en kommentar på klädinlägget nedan o först tänkte jag bara svara men det blev så långt. Jag är jäkligt nöjd med inhandlingen det är jag men jag har en rätt komplex inställning till second hand. Jag är ingen loppismänniska som bara måste hinna med 107 loppis o 14 second hand under sommaren, annars har det inte varit nån riktig sommar. Jag har inget emot loppis o återanvändning, tycker det är helt ok, men jag är ingen fanatiker direkt.

Nu när jag handlar kläder har jag en del krav. Jag älskar att det är så billigt för mina barn sliter ut kläder så fort, men jag vill inte köpa något som ser begagnat ut. Ibland när någon kommit med en påse kläder och det har varit turkost blandat med blått eller grönt med stora tryck av Musse Pigg, då har jag nog sagt tack men nej tack. Hela o rena kläder - visst, men dom behöver inte skrika 80-tal. Då får dom hellre vara riktigt gamla, som den fina klänningen hönorna fick av mormor som hon hade haft när hon var liten, då är det häftigt. Så gammalt nej - asgammal ok, och inget som ser ut att vara köpt på typ Ullared eller i Bettans klädbod.

Men är man uppe på Skeer tidigt när dom öppnar, vet vad man ska ha o lyckas hitta en trave från en o samma säljare då tar man liksom hela högen om första byxan är ok. Och denna gången lyckades nog alla 20 par byxor se nästintill oanvända ut. Annars är jag inget fan av ärvda eller beg kläder. Dessutom är dessa dagar rätt jobbiga för det är smockfullt med folk o sist fick vi stå i kassakö i över en halvtimme. Denna gång riktade jag in mig bara på byxorna, rafsade ner lite o gick innan det blev kö. Ska man känna o vända o vrida fastnar man. Till o med hon i kassan sa "oj det var snabbt jobbat, med 3 ungar o allt - snyggt" =)

Inga kommentarer: