söndag 17 oktober 2010

Men hon tänkte nog mest på färgerna

Igår var vi en liten sväng på dollar store för o köpa nya plastbackar till barnens rum. Jag har rensat ut massa grejer men för att lådorna inte ska se halvtomma ut har jag alltså helt sonika köpt mindre lådor. Så trots att de har en tredjedel av sakerna kvar ser det ut som att det finns dubbelt så mycket i skåpet. Bra psykolgi tycker jag =)

Men på plastbackeaffärn kommer man tyvärr inte ifrån att det finns en hel del leksaker. Hönorna stannade framför en hel radda med prinsessklänningar, balettkjolar och fjärilsvingar i regnbågens alla färger. Lillhöna stegade bestämt fram till en liten kjol i tyll med tillhörande trollspö och diadem och sa: Åh, den här tror jag inte pappa skulle vilja ha.

Nog för att den var svart/gul men jag kan faktiskt tänka mig att den inte står högst på önskelistan på grund av att den var gjord av just en massa tyll o paljetter. Fast Hey - det finns män som gillar sånt med förstås.

Inga kommentarer: