söndag 2 oktober 2011

Gäller att hålla koll på alla

Vid läggdags varje kväll påbörjar Miniägget sin vanliga rundvandring i sängkammaren...

- Mamma sova, säger hon

- Ja, mamma ska sova, säger jag lugnt

- Hedda sova, säger hon

- Ja, Hedda (storhönan) ska sova, säger jag

-Eia sova, fortsätter hon

- Elvira (lillhöna) ska sova, säger jag

- Pappa sova - NÄÄÄ, fräser hon

- Nä, pappa ska se fotboll, säger jag

- Hockey!! upplyser hon mig om då väldigt bestämt


Miniägget är inne i en av de allra härligaste perioderna. Hon sätter ihop meningar om 2 eller 3 ord och hon sjunger o förklarar alla möjliga invecklade grejer... Hon har även lärt sig spökramsa på dagis och idag ville hon att vi skulle sjunga.

- SJUNGA!

- Ska vi sjunga?

- Nej nej nej

- Inte sjunga?

- SJUNGA!!

- Ja men vad ska vi sjunga då?

- Nej nej nej
- Ska vi inte sjunga?

- SJUNGA!!!

-Vad ska vi sjunga?

- Nej nej nej, äja HEJ (o så åkte händerna upp i vädret)

Då fattade jag att det var spöööket som bor långt ner och när man frågar om han är farlig så säger man Nej nej nej, han vill bara säga HEJ! Men vilken tid det tog innan tröga mamma fattade...

Inga kommentarer: