måndag 23 september 2013

Smart tänkt där...

Det har varit lite tomt här ett tag va? Man är ju så jäkla upptagen hela tiden. Snart får jag ny telefon så då kanske det blir lite roligare här inne, vi får hoppas. Idag tänkte jag iaf säga att det inte alla gånger är så bra och säga smarta grejer. Folk kan liksom få för sig att man är smart på riktigt har jag märkt.

Vår bil är lite läskig när man ska bromsa ibland. Det känns liksom som att luften går ur den o pedalen hackar sig ner till botten och man måste släppa upp och börja om. Det spelar ingen roll om man bromsar sakta eller snabbt, det kan hända så lite när som helst. Så jag rådfrågade min käre fader som arbetat som bilmekaniker halv sitt liv och han gissade cylindrar. Huvudcylindern eller slagcylindern, lite osäkert men troligast.

Så nere på bilverkstan skulle jag låta lite smart och klev in och sa att jag vill kolla upp cylindrarna, ja ni förstår.... Han kontrade med att hålla upp en stålkam formad till en ring och fråga "du tror inte det är fel på kamringsfjäderna då" (med reservation för att det kanske inte riktigt hette så det han höll upp).

Då kändes det som att jag fick lov att erkänna att jag hade ingen aning, jag hade bara lärt mig ett fint ord för att låta smart... Han skrattade och sa att jag skulle komma in i veckan så skulle han kika. Jag lommade ut därifrån...

Inga kommentarer: