tisdag 21 juli 2009

Nya upptäckter av gamla kunskaper

Nu vet jag inte vad dagens ungdomar får lära sig på gymnastiken, men jag inser att de går miste om ovärdelig lärdom om de inte får lära sig vad vi fick lära oss på slutet av 80-talet - nämligen "krabbgång". Jag tror det kallades så iaf. Ni vet när man ska gå på alla fyra fast upponer o magen pekar upp i taket.

På den tiden undrade även jag när i livet jag skulle få nytta av mina kunskaper, men ikväll tändes ljuset. Sitter man i en mjuk säng mittemellan två barn som precis somnat så är det svårt att ta sig därifrån. Speciellt om man är lite rund om magen o får typ sendrag i lamellerna hela tiden vid ansträngning (jag vet att det inte heter lameller, men jag glömmer alltid vad det heter det där som livmodern är upphängd på o som alltid gör ont o man alltid skyller på så fort det känns obehagligt eller gör ont).

Men här upptäckte jag alltså att "krabbgången" var exemplarisk för att ta sig till fotändan för att sen valrossrulla runt till alla fyra åt rätt håll.

För ovanlighetens skull är det inte flickan i berättelsen som är på bilden.

3 kommentarer:

Sara sa...

Det hade jag velat se!

hönsmamman sa...

Nä du, det hade nog inte nån velat se, inte ens jag själv tror jag *haha*

morsan sa...

Ligament, heter det!