lördag 1 september 2012

Hårfint mellan galenskap o genidrag!

Jag började på den andra mössan inför vintern idag. De ville båda ha neonrosa blommor med neongröna blad o stjälk. Jag hade storhönan bredvid mig och jag nämnde att jag kanske måste börja på luciatåget jag tänkte virka om jag vill bli klar i tid. Dessutom hade jag sett en bild på världens sötaste lilla pepparkakshus, virkat såklart. Storhönan tyckte jag skulle virka ett stort lekpepparkakshus som hon kunde gå in i. Här börjar galenskapen.

Jag vet inte om det är normalt att få såna här idéer eller om det faktiskt är lite fel på mig, men vore det inte kul att klä sitt hus som ett pepparkakshus? Storhetsvansinne har jag inte, jag vet att det skulle kosta miljoner i garnkostnader o jag skulle nog dö innan jag blev klar om jag skulle virka ett husöverdrag, men om man skulle sy ett! Räcker ju med dom två sidorna som syns utifrån.

Vore det inte skithäftigt att sy en långsida med vit glasyr och lite nonstop? Jag är osäker om jag bör förverkliga detta. Jag tycker det är en jättebra idé men skulle andra klassa mig som ett fullkomligt o komplett nutcase? Skulle man ringa sociala o be dem kolla upp ungarna till den galna morsan? Törs jag? Blir jag stämplad för evigt? Kommer föräldrarna låta sina barn leka här?

1 kommentar:

Nina sa...

Hahaha! Du skulle iaf bli känd...
Kram Nina!