lördag 16 mars 2013

Hemmaträning.

Vem behöver en step up bräda tänkte jag när man har en trapp? Om biggest looser-folket gör 500 steg o håller på att dö borde jag klara 500 steg tänkte jag. Dessutom är det så enkelt att jag skulle kunna virka medan. Sagt o gjort. Med jägarens mössa i hand nollställer jag stegräknaren o börjar traska.

Efter en stund kommer miniägget förbi, stannar upp o bara stirrar på mig. Hon undrar skrattande vad jag gör. Försöker jag gå upp eller? Har jag fastnat? "Ska jag putta dig " frågar hon o lägger händerna på min bak o försöker putta upp mig för trappen. Kan du inte gå frågar hon? Hon går om mig o går upp för trappen o ropar uppifrån "så här gör man mamma, jag är uppe, tittade du på mig?"

Jag blir full i skratt o går upp o leker istället...

Inga kommentarer: