måndag 1 april 2013

Blev ingenting

Det är inte ofta jag är korkad (jo, kanske en hel del ibland) men idag gjorde jag en sån där dundertabbe, i-landsproblem mätt. Enda sen Lillhöna hade ner rullgardinen i sovrummet så fästet gick sönder har jag inte idats fixa en ny. Inte bara på grund av tidsbrist utan även i frustration över att det inte går att köpa bara fästet utan du måste köpa hela gardinhelvetet för massa pengar. Men nu med sommartid och allt så inser jag att gardinfrågan måste lösas, så idag tänkte jag vara effektiv. Åker därför in till Mora o går på enda öppna stället Åhléns och väljer mellan deras gardin på 96 cm eller 116 cm. Min hemma var 100, eller hur mätte jag egentligen. Mätte jag exakt? Borde inte bredderna vara nån sorts standard? Vågar inte riktigt chansa på att få glapp så jag tar den större varianten, tänkte att det får väl hellre skjuta över lite.

Väl hemma ser jag att det naturligtvis är det inre fästet som är trasigt så jag måste skruva bort båda då gardinen naturligtvis var alldeles för lång. Då får jag värsta snilleblixten, jag behöv ju egentligen bara ta fästet ur nya gardinen och byta ut det trasiga o sen sätta upp den gamla gardinen. Känslan av att vara supersmart infinner sig och jag ska precis till att öppna förpackningen när jag inser att jag köpt en jättestor gardin jag inte har nån användning av när jag kunde köpt den minsta, billigaste enbart för fästets skull. Känslan av korkhet infinner sig snabbt. Så nu blev ingen förpackning bruten och ingen gardin uppsatt trots att jag skulle vara så effektiv och fixa så mycket idag, nu blir det till att byta imorgon till billigaste varianten.

Inga kommentarer: