onsdag 23 oktober 2013

Cirkelmaraton

Fredagen för 1,5 vecka sen kände jag en begynnande huvudvärk. Det är iofs inget ovanligt när jag är i Gävle mer än att den brukar komma mot slutet av dagen, nu fick jag ta en tablett redan på kafferasten kl 10. Men i helgen sen slår förkylningen till. Hela veckan går jag runt som en zombie och när jag äntligen känner mig fit for fight hinner jag njuta av den ca en halv dag. På natten går rethostan in i en helt ny fas och näsan hakar på. Vaknar upp o har aldrig nått sämre.

Livet blir återigen ett vakuum o så måndag ringer jag vårdcentralen som tipsar om nasonex som man brukar ta tid bihåleinflammation. Så en fruktansvärt dyr nässpray senare får jag iofs direkt resultat. På ett dygn känner jag mig tusen resor bättre och går och lägger mig vid gott mod. Känner att nåt är fel dock. Jag fryser. Vill kura ihop mig samtidigt som jag inte kan sluta sträcka på mig. Somnar för att vakna lite senare med jordens feber.

Tuppen är gullig o hämtar en tablett men jag känner mig inte lika gullig när jag välter ut hela vattenglaset över mig själv o sängen. Jävla skit liksom. Det går bra nu...

Inga kommentarer: