lördag 26 november 2011

Tydlig och rak information?

Jag gillar bytesmarknader. Särskilt när det gäller dyra prylar som ungarna bara kan använda max 3 mån om året o sen växer ur till nästa säsong, typ skidor, skridskor o sånt. Dessutom är det ju inte ens säkert att dom gillar att åka skidor, så då tänker jag att det är helt ok att det står ett par begagnade men helt o fullt användbara skidor med tillhörande pjäxor i vedboden för sammanlagt 80 kr. Och i helgen var det sån bytesdag.


Nu tänkte jag att vi skulle leka en liten lek.. Titta noga på skylten och se om ni kan lista ut när det börjar?

Denna lek kallas jag-bor-i-en-liten-skithåla-och-tror-att-alla-fattar-när-det-börjar-så-vi-behöver-inte-skriva-rätt-tid-på-skylten - leken och den går till så här.

*Du hänger upp en superstor banderoll efter E45:an och skriver 9.30 på den (eller ser ni nån annan tid)

*Sen snäser du arrogant och lite besserwissrigt att det gäller att läsa NOGA, 9.30 gäller för att lämna in grejer, försäljningen startar inte förrän kl 14!!!

*Sen stirrar du surt på den som hävdar att man då bör skriva det på sina skyltar och inte skriva 9.30 o ingenting annat när man jäktat på 3 ungar kläder halv jävla tie en lördagsmorgon, och sen mumla nåt om att man får väl läsa masen då.

Och masen mina damer o herrar för er som inte bor i värsta jävla bondhåleby, kan jag meddela är en bondhålstidning med 90% reklam och 10% helt ointressant innehåll som alla jävla skit bonde-människor tydligen läser, eftersom alla vet att det "brukar" vara runt 14 så därför skriver vi nåt helt annat på våra stora skyltar...

Men vi tänker positivt medan vi släpar ut 3 skrikande ungar som ville prova på en gång att det finns säkert billigt o bra när vi återvänder om 4 timmar.....

1 kommentar:

Cin sa...

Vilka jävla idioter! Var det länge sedan de själva hade ungar eller?
Hade blivit galen!