lördag 12 maj 2012

2012 - 1012

Idag fanns en kort artikel i Aftonbladet om den nya bluffen nätskojarna kör med. De ringer upp och säger att de är från Microsoft eller Windows servicecenter och de har märkt att datorn skickar felrapporter stup i kvarten. De erbjuder sig så ädelt att lösa problemen och man ska gå in i sina säkerhetsinställningar. Sen fjärrstyr de tydligen datorn o tömmer allt och lämnar kvar massa virus o skit.

Till mig ringde en späd kvinnoröst på knagglig engelska och för det första hade jag inte TID att fixa med datorn så jag tänkte lösa problemet med att säga att det var min mans dator. Men det nöjde hon sig inte med utan hon tyckte jag skulle fixa den åt honom. Jag är ju för snäll för att bara lägga på luren så då berättade jag för henne att jag inte vågade röra min mans dator när han inte var hemma för han ville veta vilka sidor jag varit på.

Då helt plötsligt förstod hon och ursäktade sig och sa att hon skulle återkomma. Nu tycker jag istället lite synd om henne. Vadå förstår? Borde hon inte istället tala om för mig att lämna det kontrollerande svinet till man o inse att jag lever år 2012 och jag har all rätt att befinna mig på vilken Internetsida jag än behagar utan någons tillåtelse! Men men, jag blev av med henne och har min dator och mina konton intakta.

1 kommentar: