fredag 4 maj 2012

Why

Why, why och åter why????
Varför ser det ut så här i Maj? Det har ju varit vår i flera dagar. Eller varför vet jag, antagligen enbart för att de ringde igår o ville att jag skulle cykla tidningar i morse. Klart det blir skitväder då liksom. Jag var sur som en dränkt katt men i slutet av rundan såg jag hur det hängde ett äpple på en dörr. När jag stoppade in tidningen så hörde jag en försiktig röst som sa "jag har hängt ut ett äpple till dig om du vill ha din stackare som cyklar runt i det här vädret, jag har sköljt det" Hur gulligt som helst, såklart man vill ha äpple.

Så här såg det ut när vi skulle till dagis i morse


Igår däremot såg det ut så här. Grönt o skönt o nästan sommar i luften. Miniägget hjälper Tuppen med att bygga ihop nya grillen med en glass i högsta hugg. Tyvärr får jag inte blogga om grill-ihop-sättandet (som annars hade varit riktigt bra) för Tuppen har ju förbjudit mig att blogga om sånt som handlar om honom, men visst kliar det lite i fingrarna. Men som ni ser uppe på vinter-bilden så står grillen iaf på plats.

På eftermiddagen (när grillen var klar) åkte vi upp till en gård och kikade lite på djuren. Ett sto hade fölat på morgonen så vi såg ett litet stapplande föl tulta omkring bland kalvar, kor, höns, ankor, gäss, lamm, hundar, kalkoner, killingar och getter. Allra bäst tyckte alla ungarna att det var att få hålla i de små kycklingarna. Inne i ladugården tittade vi ner i en box och såg världens största gris. Och då menar jag verkligen att jag aldrig sett en sån stor gris i hela mitt liv. Dess kultingar såg ut som fullvuxna minigrisar och mamma-grisen såg ut att mäta ungefär 2 shetlandsponnysar. Jag hade nog överlevt ett helt år på samma gris. Jag är fortfarande helt fascinerad... 



Inga kommentarer: