måndag 7 maj 2012

Dagens skörd

Jag vet att dessa 4 dagar kommer bli tunga och långa, men de började bra. En heldag i teknikens tecken. Löda, limma, koppla ihop saker och skapa mekanismer. Resultaten blev rätt ugly men jag har iaf haft himla kul. Min tekniske Pekka-granne skulle vara stolt över mig.

Min filur. Skakar som bara den, första gången flög håret av

Finfina kopplingar inuti


 Mitt pedagogiska pussel. Om man håller rätt kabel mot rätt bilder lyser en lampa. Väljer man fel får man en elstöt! Nej, jag skojade bara - hade kanske inte varit så pedagogiskt...


Baksidan, inte helt inkopplad dock så här efter skoltid


Min fruktansvärt jättesöta Igenkott!


Jag lånar mina värdars dator lite här i ensamheten för jag hade inte hjärta att ta med min dator då vår vanliga är inlämnad på service. Det skulle ha inneburit att hönsen (och Tuppen) skulle ha slagits om en o samma dator - dessutom en stationär (jo det finns folk som har såna kvar), så jag lämnade den trots att jag skulle behöva passa på att jobba undan lite så jag snart kan ta sommarlov. Dessutom brukar jag ligga på kvällarna framför kanal5play så nu vet jag inte vad jag ska göra ikväll. Har viaplay i mobilen men skärmen är inte överdrivet stor förstås. Men det löser sig nog.

Inga kommentarer: