tisdag 9 oktober 2012

Ja tänk om man kunde få ett eget rum!

Storhöna är för sjuk för skolan men för frisk för att ligga under en filt i soffan o se på barbiefilmer hela dagen. Och det värsta är att hon blir rastlös. Och rastlös betyder att hon vill möblera om. Hon vill ha nytt rum. Och denna gång vill hon köra ut tuppen o mig ur våra (eller egentligen allas som det är nu) sovrum. Hon tycker vi kan flytta ner i arbetsrummet eftersom Lillhöna vill ha kvar sitt rum. Jag jag måste erkänna att jag även drömmer om ett sovrum med en riktig säng o inte madrasser på golvet från vägg till vägg som det ser ut nu.

Och hur mycket jag än kunde önska att alla barn hade var sitt litet sött rum de kunde leka på, men som alltid var städat, så har jag denna gång sagt blankt nej. Att inte få sova på nätterna för att springa i trappor är värre än att åtminstone få ligga still i sin säng under massa barn o inte få sova på hela natten.


Inga kommentarer: