torsdag 27 juni 2013

Börjar arta sig i trädgården

Jisses, nu har jag kört värsta Biggest Looser-passet. Who needs gymmet när man har trädgård egentligen? Har flyttat hur mycket sten som helst från skogen nere till rabatten uppe vid huset. Och "lat" som jag är går jag hellre få tunga rundor än fler lätta.Problemet är då att den lilla backen upp till huset inte håller för tunga lass utan jag måste ta hela vägen runt huset för att komma upp till rabatten så lite "genväg äro senväg" känns det som.

Vad ni inte ser är dessutom att hjulet på skottkärran är helt trasigt så det är TUNGT!

Rensat bort all ogräs, dragit döda kvistar ur trädet o lagt täckväv

Och nu börjar det likna något när stenarna kommit på plats. En enda sten fattas men jag tror jag såg någon långt in bakom lekstugan. Dock behöver jag nog gräva fram den så det får bli imorgon. Måste ju sprida ut träningen =)

Ska försöka fixa så jag kan hämta grus imorn med så barnens lilla kryp-in äntligen kan bli klart. Har inte lyckats få tag på släp än så i värsta fall om jag känner mig själv rätt kommer jag köra tusen vändor med grus i Ica-kassar...

Jo just det, så här såg det ut innan

Jag glömde ta en helt före-bild. Här har jag iofs krattat ut lite löv och börjat dragit ur grenar ur trädet. Det hängde döda, torra kvistar ända ner till marken innan

Inga kommentarer: