onsdag 26 juni 2013

Virkade kronor

Nu har jag (nästan) övergett blomsterkransarna och börjat med prinsesskronor istället. Så vansinnigt roligt att göra. Har två grundmönster som jag utgått ifrån men inte en enda är den andre lik så jag har fixat lite så de blir som jag tycker blir snyggast. Mönstren som inspirerade mig hittar du här och här.




Ljuvlig pastellgrön

Här tänkte jag virka in små silverpärlor i topparna

Så här blir det och det ser jättefint ut i teorin, men hur det ser ut sen med torkat lim omkring återstår att se

Men man känner sig sjukt vacker av nån konstig anledning så fort kronan kommer på

Kronor på tork, synd att det regnar idag så de måste stå inomhus

Börjar få ont om plats för de klara, vet inte riktigt hur jag ska förvara dem än.

Skulle lätt kunna ta jobb som prinsessa!





Inga kommentarer: