måndag 11 november 2013

Lyxmiddag

Mina nya lyktor lyser så fint i fönstret. En på köksbänken och jag har även tänt min spark på fläkten. Älskar tända ljus i mörkret. Allt blir så mysigt. Middagen har jag pysslat med i över en timme och den smakar lite extra gott när allt är så mysigt.

Hur makaroner o köttbullar kan ta en timme undrar ni? Jo, om man ger sig på ett ärligt försök för en gångs skull o få till riven vitkål på pizzasalladsvis och får tipset att använda osthyvel. Jag älskar vitkål och köper det ofta. Tyvärr slänger jag ungefär lika mycket vitkål som jag köper eftersom jag aldrig får till det med rivningen och så blir den gammal o så ger jag upp. Men nu gick det med hyveln men jag märker oxå snart hur det sprätter över hela köket. Det tar massa tid o försöka få bort. Så mat 10 minuter - sallad 40 minuter - tända ljus 10 minuter.

Inga kommentarer: