torsdag 10 juli 2008

Farmor Stig o Hedda som mig


Inte bloggat på ett tag känner jag. Men här har det hänt grejer minsann. I helgen som gick (för evigheter sen känns det som) så var vi uppe o hälsade på min farmor o farfar. Eller farmor Stig o Hedda som jag heter om man går efter Storhönans förklaring av herrskapet... Storhönan fick ett par nya vantar som hade stickats av farmor Hedda o hon tog inte av dem på en lång, lång stund. Hon älskar verkligen sina vantar Hedda stickar. Lillhöna som börjar bli så rolig för hon ska minsann oxå så fort hon ser att storasyster gör nåt, hon skulle oxå ha. Men några så små vantar hade farmor H inte så hon fick ett par sockor istället. Lika glad för det var lillhöna så där sprang de omkring med vantar i juli hela dan.





Vi hade en trevlig helg förutom att hönorna vaknade 3.23 (ja ni läste rätt) på söndag morgon överlyckliga att vara kvar i Iggesund o ville genast börja leka. Efter en timmes fruktlösa försök att få dem att somna om gav jag upp. Jag höll på o börja gråta av trötthet. Vi mös o sjöng o klappade händerna i bäddsoffan o när klockan närmade sig halv 6 så hörde jag hur farmor H började stöka i köket. Tack o lov hörde barnen det oxå så dom pep iväg fortare än kvickt. Ser så lustigt ut när lillhöna svassar efter storhöna o försöker hänga med *S*

Jag andades ett par gånger o tänkte att så länge jag inte hör nåt gnäll reser jag mig inte ur sängen. Men nästan en hel timme roar dom sig i köket så jag hinner slummra lite. Dom har målat o tittat ut genom fönstret. Inte fan skulle ja ha lyckas roa dem i en timme med det! Men att vakna 3.23 tar ut sin rätt till slut o jag föreslår en film vid 8-snåret. 2 minuter över 8 sover dom sött. Och jag med *S*

1 kommentar:

Anonym sa...

zzzzzz zzz zzz