torsdag 10 juli 2008

Förlossning VS Lumpen


Den här lilla damen är född utan bedövning. Tog inte särskilt lång tid o gick ganska lätt även om jag inte kan säga att det inte gjorde ont. Ont som fan gjorde det, men jag skulle gärna göra om det. Min man skulle gärna göra om lumpen oxå säger han... Och på tal om det så hade vi en liten diskussion här hemma, om att jag ska inte komma här o snacka om att föda barn.... Ni vet lumpen.... Så även om det inte var det mest behagligaste nånsin att klämma ut ett ånglok genom ett nålsöga o dessutom utan bedövning, så vore det dumt att klaga. Man förstår ju att lumpen var ju värre *S

4 kommentarer:

Anonym sa...

Precis! Kunde inte sagt det bättre själv! ;)

Anonym sa...

Om en orolig far frågar en Barnmorska under förlossningen om hans fru har mycket ont, så brukar de svara att det är som att klämma ut en tennisboll genom näsan, storleksmässigt i propotion alltså.
Det kanske inte lugnar fadern men det är sant!!

Anonym sa...

När man då tänker logiskt så förstår man ju inte alls hur i helvete man ska lyckas få ut en tennisboll genom näsan...

Och jag borde skrivit i inlägget att min man icke får lämna kommentarer *S*

Anonym sa...

Gör hellre lumpen än föder barn