lördag 27 februari 2010

Ett staket nånstans där under

Idag blev det till o skotta igen. Jäklar va det yrde imorse. Men det är iaf inte så kallt så vi bestämde att alla ungar borde ut en sväng. Storhönan kom ut rätt snabbt, lillhöna fick ja kämpa med ett tag. Hon skulle absolut inte kissa, så efter ett tag gav jag upp. På med alla kläder, bädda vagnen, klä miniägget o mig själv o sen gjorde jag ett ärligt försök att dra vagnen från dörren till barnen nere på uppfarten. Bara det att det va snö upp till knäna o det är ingen lögn. Dessutom hann vi bara vara ute 10 minuter sen skulle lillhöna in o kissa.

Barnen har fastnat för Törnrosa o Storhönan önskar sig ett trollspö som de tre goda feerna har. Jag med - då skulle ja trolla bort all den här jävla förbannade snön. O hungrig är jag oxå.

Inga kommentarer: