onsdag 12 maj 2010

Anna Wahlgren o jag

Idag när jag hämtade hönorna står storhönan o pratar med fröken M. Hon låter väldigt ledsen på rösten och jag hör hur hon berättar; Jag hade sparat min veckopeng jättelänge o sen sa mamma att jag måste lämna tillbaka alla pengar och fick inte köpa nån leksak mer.

Hur elakt låter inte det? Men för en gångs skull är jag o Anna Wahlgren rörande överens. Men innan jag hann protestera med ett "det är taget ur sitt sammanhang" så fortsatte storhöna; Ja, för jag hade köpt en docka för 200 kr men jag hade bara 92 i spargrisen så nu måste jag börja om o spara om jag vill köpa mer leksaker...

Tack, upprättelse upprättelse

Och i nästa stund fortsatte hon ytterligare; Men mamma har inte hittat nyckel till spargrisen än så jag tror hon snart har glömt pengarna för dom ligger kvar!

Kanske kammade man hem nåt pluspoäng i snällmammatävlingen där oxå.

Inga kommentarer: