torsdag 20 maj 2010

Snart vänder det

Jag vet att det har stått still, men det har hänt typ zip nada här i hönshuset. Det har bara hänt bra saker o dom är det ju inte så kul o blogga om direkt. Jag o min man har iofs gaddat ihop oss mot barnen vilket har resulterat i att vi inte har haft ett enda bråk med barnen på nästan 3 dar nu. Inte heller bråkar de lika mycket med varandra. Igår klev han in efter jobbet likt rena rama superpappan o styrde upp hela eftermiddagen. Och jag har inte ens höjt rösten på dessa tre dagar. Men det tar enormt mycket närvaro, kraft o energi från oss vuxna. Kanske därför har jag oxå försummat bloggen.

Jag har oxå lyckas plita ner de sista raderna i mitt slutarbete så nu hoppas jag att jag kan slappna av o bara vara "ledig" framöver. Om inte arbetet suger förstås så jag får sitta inne hela sommaren (som förespås bli en kanonsommar) o göra om allt. Men det tror jag inte.

Då ska jag ha barnen hemma från dagis igen o njuta av sommaren. Händer det inte en massa knas då så blir jag förvånad...

Inga kommentarer: