fredag 18 juni 2010

Främlingar

Idag var Miniägget med om en fruktansvärd upplevelse. En man stod rakt framför henne och bara stirrade på henne. Jag såg inte hennes ansiktsuttryck, men jag antar att hon körde hela registret så som småbarn brukar göra. Hon försökte säkert le för att på så sätt försöka framkalla någon reaktion. Men mannen varken blinkade eller rörde sig. Dessutom sa han inte ett ord. Han bara fortsatte stirra.

Jag vet inte om hon är lite extra känslig nu när hon börjar få tänder, för jag kände den första bryta igenom igår, för sen började hon bli ledsen och när mannen forfarande fortsatte att stirra blint på henne utan att röra en min bröt hon ihop fullständigt. Hon blev så ledsen att hon helt utmattad somnade i min famn. Det är då man som mamma vill säga några väl valda ord till mannen, men tyvärr skulle han nog inte hört mig och definitift inte tagit åt sig.

Det var nämligen Ken - Barbies pojkvän som stirrade så intensivt på henne. Men den beskyddande mamman stoppade iaf ner honom i docklådan som straff.

1 kommentar:

Cin sa...

Hugaligen.
Bra skrivet, skall aldrig presentera Ken för Philippa om han beter sig så illa..... ;-)