torsdag 17 juni 2010

Pantofobi

Jag har en grej som känns lite jobbig. Jag hatar att panta burkar. Jag gör det ändå för miljöns skull o för att det blir en liten slant så ungarna kan köpa en glass typ. Idag har jag rensat ut o gett plats åt återvinning o då tog jag de stora säckarna jag annars har pant i. Panten lade jag i 2 påsar direkt i bilen o kände mig duktig som tog reda på det med en gång istället för att som vanligt bara ställa det nånstans där de senare skulle bli i vägen. Jag ska ju ändå ner på affären idag tänkte jag o lika bra o få det gjort.

Sen kom jag på att det är dagen innan barnbidrag. Jag kan under inga omständigheter panta dan innan man får pengar. Känns som om folk stirrar på mig o suckande tänker "vilken familj, 3 ungar o måste panta burkar i slutet av månaden för att kunna köpa mat". Inte för att det finns nån förmögenhet på kontot så här mot slutet men ändå...

2 kommentarer:

Cin sa...

haha...
De förutfattade meningarna börjar oftast i ens egna skalle.
Själv sorterar jag även burkar, förpackningar och dyl. Inte för att jag är miljömedveten, utan för att sopnisse bara kommer varannan vecka och vår sopbinge blir full efter en vecka.
Nästa storlek är en företagsbinge på 370 liter.... känns så där...

Anonym sa...

Know the feeling!!!
Ett hett tips skicka karln ;-) han känner ändå inte sånt ;-)
Jag gör så...ja miljonerna på kontot dagen innan e enorma...värst är när det kommer en måndag...hela helgen innan utbetalning!!!
Men roligast är näör de börjar på gymnasie...då ändrar de från den 20de(barnbidrag) till 30de(studiebidrag) såååå skoj så ;-)

Kram Nillo