lördag 5 juni 2010

Kär eller inte

Man ska inte göra fjortiskärleksquiz på facebook när man är över 30 o gift. Det finns en liten risk att man får resultatet "nej, du är definitift inte kär"

Men när frågorna är av karaktären

"vad gör du om du är ensam med honom i ett rum" och jag svarar "pratar kanske lite med honom, eller så låter jag bli"

"varifrån får du din information om honom" och jag svarar "frågar honom direkt om jag vill veta nåt, annars skiter jag i vad han har för sig"

då räknar jag inte med o få höga poäng direkt.

Men jag kan bara inte med att svara "jag fixar inte o prata med honom, jag stammar o får tunghäfta" och "jag frågar runt bland alla för att få veta så mycket som möjligt om honom"

Så nej... jag var tydligen inte kär...

2 kommentarer:

Cin sa...

Och jag som allvarligt började tro att jag inte längre var kär i min make....
Man ska inte göra quiz alltså.... ;-) Allra helst inte de som är anpassade för 14 år....

hönsmamman sa...

Precis. O svara nej på frågor som

går ni i samma klass?
blir du vegetarian om han är det?

och

gör du allt för att vara nära honom?

är inte poppis i fjortisquiz kan jag säga =)

Fast d ger en liten inblick i dagens ungdom (ve o fasa) så kanske man förstår hur de tänker sen för herregud - själv har man väl aaaaaaaldrig varit ung, eller kär typ.