onsdag 23 juni 2010

Gissa gärna sagan

Det är rätt underhållande att lyssna på deras lekar. I morse mullrade storhönan med sin allra djupaste, mörkaste röst att
"En främling? Vad gör du här? Jag vill inte ha dig här, ge dig AV!!

Bådar ju gott inför midsommarhelgen då vi får besök av folk hon inte tidigare träffat...

Men i värsta fall skulle vi kunna skylla på en förkylning, för vi har bildbevis på att hon gjorde ett tappert försök att skaffa sig en rejäl dunderförkylning igår. Jag hade sagt att hon bara fick känna på vattnet med fötterna, för jag hade inga extrakläder med o jag ville inte att hon blötte ner klänningen. Men oj, hon snubbla visst (aaaabsolut inte med flit, och jag önskar att ni kunde se hur ironiskt jag himlar med ögonen när jag skriver detta). Och eftersom klänningen ändå blev blöt o måste tas av tyckte hon att det var ett ypperligt tillfälle att springa rakt ut för att sen inte gå upp ur vattnet igen.

2 kommentarer:

Nina sa...

Nej, jag vet inte vad det är för saga... Kommer inte på vad det är för film i förra inlägget heller... Är väl nåt nytt, kanske? Jag kan mer dom där gamla vanliga, Pippi och dom...
Berätta nu vad det är! :)

Härligt med ett dopp, förresten! Hoppas hon inte blir förkyld bara. Det räcker inte med kyla för att bli förkyld, det krävs baciller oxå.

Ha en skön midsommar!
Kram Nina!

hönsmamman sa...

Nä, filmen är långt från ny. Det var Bambi o iaf storhönan tog det rätt hårt att Bambis mamma dog så hon bearbetar väl det =)

Den buttra främlingsfientligheten kommer från skönheten o odjuret innan odjuret blir snäll...

Ja, ja hoppas på ingen förkylning för hon är precis tillfrisknad men har hostat på kvällarna o snorat på nätterna...