torsdag 1 september 2011

Byggteknik

Storhönan har tjatat sig blå om ett Sims-spel. Äntligen har hon fått ett. Men fixa o dona var inte hennes grej - hon ville ju spela, så bygga hus såg hon inte alls som nån nödvändighet. Dessvärre gjorde ju simmarna det. Så med en suck smällde hon pliktskyldigast upp ett skjul på typ 10 kvadrat, ställde säng o badkar bredvid varanndra o toaletten mellan kylskåpet o spisen. Jag gissar på att simmarna lever tills imorn på sin höjd...


Hmmm, inte helt olikt vårt kök iofs...

8 kommentarer:

Nina sa...

Hahahaa ha haa!
Kram!

Evelin (Ica-Malins dotter) sa...

Jag tycker det är roligast att bygga :) Har ni sims 2? Och vill fuska med pengar så vet jag hur man gör :) hehe!

hönsmamman sa...

Evelin, behöver absolut fuska me pengar. Vet inte ens hur man skaffar pengar utan fusk men vi har sims 3

Evelin (Ica-Malins dotter) sa...

Okej dom vuxna jobbar då får dom pengar(jobb hittar man i tidningen som kommer utanför vid brevlådan) :) Men fuskar man så blir man ju rik haha! :) Värkar som om det är samma kod som på sims 2. Så gå på där man bygger hus alltså pausa själva spelet och så trycker du

ctrol + shift + c
Så kommer det en lång ruta uppe i vänstra örnet där man kan skriva så skriver du motherlode så får du 50 000:- Gör så flera gånger så får ni jätte mycket pengar :) Prova om det går. Det står här på internett att det ska funka. Och såg att det är samma som på sims 2 (som jag har) :)

Evelin (Ica-malins dotter) sa...

Jaa efter du skrivit motherlode trycke enter då glömde säga det hehe! :)

hönsmamman sa...

det funkade - TACK. Nu ska jag bara försöka leta rätt på den där jäkla disney-skivan så hon kan va Ariel oxå. Fast den kanske bara funkar till sims2

Evelin(Ica-Malins dotter) sa...

Bra att det funkade hehe! :P

Cin sa...

Vet att du har ett liv... men jag har det inte, så kan du vara snäll och uppdatera din blogg?
kram