tisdag 20 september 2011

Jag vill köpa Tid Momo

Tack Cin o ni andra för att ni saknar mig. Jag har liksom inte slutat blogga egentligen. Jag har bara haft riktigt taskigt med tid. Har tänkt jättelänge att jag ska skriva ett inlägg om att jag inte har tid, men har inte hunnit ironiskt nog. Hinner egentligen inte nu heller men jag känner att jag inte orkar läsa studielitteraturen förrän huvudvärkstabletten börjar sätta in.

Storhönan sa häromdagen att hon hade så mycket att tänka på, så det kändes som om hon hade två hjärnor. Jag skulle BEHÖVA två hjärnor. En som pluggade, jobbade och umgicks med barnen (och talade om för kroppen hur den skulle diska, städa, tvätta o laga mat i ett kök som inte finns, på autopilot) och en hjärna som bara sooooooooov. Jag är förbannat trött och jag somnar med barnen på kvällarna som en stock. Men imorgon är sista tidnings passet på ett tag. Igår körde jag dubbla rundor i spöregnet så jag hoppas vara lite piggare framöver. Kanske hinner jag knåpa ihop lite mer här inne då.


2 kommentarer:

Cin sa...

Ah... sköööönt!
som en lagom dog med det beroendeframkallandemedlet...mmmmm ;-)

Hang in there!
själv har jag äntligen lyckats få tag i en "svart" dagmamma i väntan på Den "vita" barnomsorgen, så jag kan öka upp studierna till 100% igen...

hönsmamman sa...

men har inte phillippisen fyllt 1 än?
jag ha ju sett att du pluggar o det låter som du ska bli naturkemistbiolog eller nåt sånt avancerat, va e det du pluggar egentligen?