tisdag 27 september 2011

Tyck synd om mig

Usch, jag börjar inse att jag är sjuk på riktigt och INTE bara så där som en kille när en kille är förkyld. Jag åkte ju in i fredags med 39 graders feber och en sänka på 146 (normalt ska man ha under 8). Läkaren sa ju lite skämtsamt att hon inte ens behövde undersöka mig för med sänka på 146 mår man inte bra o det blir antibiotika i vilket fall. Bara det att efter 4 dar borde jag må betydligt bättre. Det gör jag inte!

Så idag bokade jag ny tid. Hade fortfarande en sänka på 91 vilket gör att den tidigare antibiotikan mest tagit bort febern o ingenting annat. Han lyssnade på mina lungor och konstaterade att jag hade en djup o kraftig lunginflammation och det blev ny antibiotika - mindre piller tjohoooo. Så nu SKA jag bli bättre annars kan jag nog börja skriva testamente eller nåt för då har jag väl svininfluensan...

1 kommentar:

Kattis sa...

Jag tycker synd om dig!! Kram på dig.