söndag 1 april 2012

2 skilda världar


Igår gjorde jag denna status-uppdatering på facebook. Varför? Jo, Storhönan hade fått en ny cykel på bytesmarknaden för denna sommar måste vi verkligen öva och hon vill ju så gärna.Hon älskade cykeln men eftersom hon inte kan hålla balansen alls så blev hon måttligt irriterad. Hon skrek tills hon blev hes och grät så tårarna sprutade och rabblade ramsor som

Den här jävla skit-cykeln är den sämsta cykeln i hela jävla världen.
Den här cykeln är inte rätt för mig. 
Hur fan ska jag kunna träna balans när jag inte HAR någon balans, fattar inte cykeln det? 
Jag HATAR det här jävla skit-cykeln!
Jag kommer aldrig någonsin kunna lära mig cykla. 

I säkert 15 minuter satt hon bara på cykeln och skrek åt den och kastade okvädesord åt den, men samtidigt så tvär-vägrade hon att gå av den. Hon skulle lära sig (men det hade gått bättre om jag köpt en cykel som passade henne). Dessutom är hon så att klarar hon 2 tramp så anser hon att hon kan cykla så nästa gång det då vinglar åt skogen då skriker hon åt cykeln att hon kunde ju nyss, varför kan hon inte nu, varför är cykeln så elak!


Men skam den som ger sig, och hon är ju inte direkt en unge som ger sig, så efter att ha övat igen lite igår kväll och hela dagen idag med så blev det faktiskt bättre. Först gick det rakt in i vinbärsbusken men vissa gånger tog hon sig faktiskt rätt långt när hon väl kom upp lite i fart. Vi har ju en usel gård att träna sånt här på, så hon har tagit med cykeln till mormor där hon skall spendera morgondagen så hon kan öva lite mer där. Och självklart har hon hjälm! Bara inte just här.



Inga kommentarer: