torsdag 12 april 2012

Blev en Anna Wahlgrenare ikväll

Imorgon kommer det en mäklare för att värdera huset. Vi ska inte flytta, men lägga om lånen och eftersom vi reparerat ganska mycket på grund av alla vattenskador så tyckte banken att en omvärdering kanske skulle vara till vår fördel. Så idag har vi tokstädat och för att inte ungarna ska dra ut snabbare än jag hinner plocka undan så fick de ett löfte om att få Lego Friends om de hjälpte till och inte drog fram en pinal innan kl 10 i morgon.

När vi fick lov att lägga oss ikväll så hade jag fortfarande en hel del plock och sopning kvar och eftersom Storhönan ännu inte somnat vid 21.30 så frågade jag om det var ok att gå in i rummet bredvid och plocka lite. Trodde aldrig hon skulle säga ja men det var ok. Lite senare talade jag om att jag bara skulle gå ner o hämta sopen och det var ok. Ytterligare en stund senare så var allt plockat o klart och jag satte mig med min virkning. Men eftersom det gick så bra inne i  sovrummet så flyttade jag en låda lite då o då så hon skulle tro att jag fortfarande städade.

Och hon somnade - tror det är första gången på över ett år hon somnar utan att jag är i rummet och hon har nog bara gjort det en handfull gånger i hela sitt liv. Lite "hushållsljud" kanske gjorde susen. Men inte med stängd dörr o ett gråtande barn - så tro inte att jag blivit AW-fan bara för det ;-)

Inga kommentarer: