söndag 1 juli 2012

Stockholmsveckan i bilder

Luncha på Max på vägen ner var ett toppen-drag enligt hönsen


Farmor och Farfar hade bästa gungan nånsin


Djurgårdsfärja till Skansen på onsdagen gillade miniägget


Och krokodiler som är miniäggets favorit fick vi se. Både såna man kunde klappa och rida på och sådana man absolut inte skulle klappa och rida på.


Bilar, Miniägget körde som om hon faktiskt höll på att krocka. Och skrattade så hon tjöt precis hela tiden



Brännboll med Chili som tålmodigt väntade och hämtade även de bollar som bara rullade några centimeter


Hon tyckte det var lite roligare när Storhönan slog som faktiskt fick iväg bollen


Och jag softar lite (reklam reklam)


Somna på bussen hem visade sig vara Lillhönas grej - 3 dagar i rad




Hum hum i Humlegården, träffa kompis med superliten, söt bebis och leka av sig ordentligt



Superglad men supernervös hos piercaren
Killen som skulle ta hålen hade så där jätte, jättestora hål så Hon var lite nervös först att det skulle se ut så på henne med.


Äntligen över och hon är hur stolt och nöjd som helst över sina nya hål


Sen blev det fjärilshus på Haga och en stor fjäril trodde nog att jag var en stor blomma för den verkade trivas på min axel. Och Storhönan som bara ÄLSKAR fjärilar skrek i panik så fort de närmade sig



Och man kunde klappa fiskar vilket hypnotiserade Lillhöna hur länge som helst


Nya klänningar fick de mig att köpa med argumentet att de måste ju vara fina när de ska träffa sin pappa för första gången (och här vill jag poängtera att vi inte semestrade utan Tuppen för att barnen skulle få träffa sin pappa för första gången)


Sen kommer olyckorna



Storhönan trampade fel i trappen hon sitter i och rev upp ett skrap längs hela benet. Massa plåster blev det. Hon såg ut som om hon hade tågräls på benet. När hon idag tog bort plåstren för att de kliade så såg man att hon var rätt blå fast det mest var ytligt skrap.



 Och jag rev sönder mina nya absoluta favoritshorts som jag hade tänkt bo i i sommar i en onaturlig rörelse när jag försökte få fatt på Miniägget så vi kunde ta oss hem från Max idag. Skit. Sen körde jag fel så vi höll på att hamna i Sundsvall och det tog 3 jävla mil innan jag kunde ta mig av motorvägen. Och lika många jävla mil tillbaka.


Inga kommentarer: