onsdag 20 januari 2010

Som den elaka häxa jag är

Idag har mina barn kommit på ytterligare en fantastisk lek. Det började med att dom lekte prinsessor. Jag var drottning - det är ju kul att man får vara med, och pappa var kung, Magnus i källaren var den vackra prinsen hon var kär i o skulle gifta sig med o systeryster i källaren var den elaka "styvmorden" (hon säger så på fullaste allvar).

Sen tog leken en ny vändning. Efter senaste favoritfilmen i prinsesskategorin så skulle dom vara Ariel båda två. Jag fick vara den elaka, tjocka sjöhäxan. Återigen är det ju kul att man får vara med o leka. Men här såg jag min chans.

- Så du är kär i prinsen? Här har du ben, får jag din röst!
- Men...
- Så går sagan...

Sen har båda hönorna lekt fint i iaf 15 minuter utan ett ljud. Dom har inte haft nån röst. Bästa leken på länge.

2 kommentarer:

kÅnstiga tanten sa...

Håhåhåhåhåhåååååååh, aj löv jor blågg! ^^

Cin sa...

Du är så vis!!
;-)