torsdag 21 januari 2010

Hallå!

I en kommentar längre ner råkade jag nämna att jag skulle meddela hur det gick med försäkringskassan. Har haft ont om tid men nu kommer den historien. Hade det inte varit för att man redan på förhand tar fk för att vara lite som dom är så hade man blivit förvånad, men nu vet vi ju alla att fk kan vara lite just som dom är.

- Hej, jag ringer för jag tror att min föräldrapenningperiod gick ut i fredags den 15:onde och jag glömde anmäla på lördagen, så nu är jag lite orolig att min SGI är drabbad för att jag anmälde på söndagen istället.

- Nej då, det ska nog inte vara nån fara, får jag ditt personnummer bara.

- Det står här att du har anmält för barnet född 07 till med den 17:onde

- Jaha, jag var så tvärsäker på att det var den 15:onde. Men då så, då är det inte nån fara då.

- Nej, o sen menar du att den perioden ska övergå till att du tar ut med den som är född 09?

- Ja, precis, så det blir från o med idag då.

Paus

- Men du, hmm... (paus) Jag ser att du anmält dubbelt här.

- Ja, det går väl inte heller (lite skämtsamt)

- Nej, så kan man inte göra (surt)

Då vill man säga nåt i stil med att varför i helvete tror du jag anmält dubbelt. Liksom inte med flit. Har jag inte precis ringt o varit orolig för att jag missat en dag för jag var tvärsäker på att min fp gick ut på fredagen, alltså har jag anmält från lördagen. Hallå!

1 kommentar:

Anonym sa...

Var jag oxå med om....vart polis förhör ang "förskingring"
Super nice upplevelse ....NOT
/PP