söndag 17 januari 2010

Fuck fuck fuck fuck

Slår vad om att min ersättning åker ner på noll nu. Eller grundnivå som dom så fint kallar det, men det ju lika med noll typ. Hade föräldrapenning med lillhöna fram tills i fredags o sen skulle jag då anmäla miniägget istället från den 16:onde.

O bara för att man anmäler en dag sent så vill dom ha en bestämd orsak för det på max 150 tecken. Undra om dom godtar att man hade 10 st mer vilda än tama ungar på 5-års kalas hemma, och faktiskt hade viktigare saker för sig än att oroa sig över sin ekonomi, typ baka massa tårta, blanda saft o gråta lite inombords när man ser ungarnas upptäckarglädje över hur kul dom tycker det ser ut när det "regnar" pennor o smågrejer i hela lekrummet bara de kastar tillräckligt högt, hur skoj det är att bygga koja o hoppa i storhönans mamma o pappas säng, dra ut kläder ur garderoben o röja igenom kökslådorna i jakt på bra saker att klippa sönder för att se om dom går att tejpa ihop på nåt roligt sätt.

Men det blir nog mer än 150 tecken skulle jag tippa.

Men den 16:onde var ju en lördag o hur skulle jag ha lyckats anmäla mig på nån arbetsförmedling då om nu det skulle varit alternativet. Men det skulle inte förvåna mig om mitt stenhårda pusslande med utbildning o terminsdagar, föräldradagar o att jag pluggat mer än 100% för att csn ska bli nöjda för att fk i sin tur ska bli nöjda, resulterar att de jublar där borta på försäkringskontoret. "Jeehooo, äntligen en till idiot som varit mänsklig o glömt sig en enda ynka pyttegång, nu sparar vi in pengar på henne, skit i förklaringen, vi håller oss till nån regel av nåt slag"

Men storhöna var iaf väldigt nöjd med sitt kalas o det är "prislöst".

Tack mamma för hjälpen förresten...

7 kommentarer:

Sara sa...

Lugn, jag tror att det löser sig så att du inte blir nollad

MEN ring imorgon och prata med dom,förklara hur orolig du är

Sara sa...

Eller vänta nu, hade du tom i fredags?

Under helgen behöver du inte ta,det räcker med 5 dagar i veckan för att skydda nivån

hönsmamman sa...

Har du rätt Sara är du en ängel. Du har räddat kvällen :-) Ska nog ringa imorn för säkerhets skull ändå.

Cin sa...

Jag tycker du ska skriva den förklaringen som du nämnt i bloggen. De är faktiskt inte mer än människor de som jobbar på fk oxå... men ett gott skratt skrivet med glimten i ögat, förlänger även deras protokollseenden... ;-)

Sara sa...

Har du fått nått svar?

hönsmamman sa...

Jag har fått svar men tar det i ett inlägg för sig. FK i ett nötskal *suck*

morsan sa...

Jag skulle väl ha stannat och hjälpt dig efteråt också.