onsdag 27 januari 2010

Smart eller korkat?

För det första vill jag verkligen poängtera o understryka att min man gör väldigt många bra o vettiga saker. Han kan mycket o är dessutom väldigt allmänbildad. Han hade lätt platsat i både Jeopardy o Vem vet mest, och att spela TP mot honom är inte ens roligt. Ibland undrar jag hur han egentligen får plats med så mycket onödiga fakta som ingen nånsin har nån nytta av.

Men så ibland gör han, låt oss säga - mindre genomtänkta saker. Som igår när jag försökte hinna med o laga lunch till hönorna medan miniägget sov. Då hade han suttit framför datorn på förmiddagen, så när han väl ställer sig upp o börjar skoja med hönorna (som dom älskar), springa runt o jaga dom så dom skriker i högan sky, så gör han det i typ 40 sekunder. Sen sätter han sig vid datorn o när dom kommer ifatt honom - skrikande av glädje o förtjusning så säger han åt dem o vara tysta för han försöker lyssna på datorn. Men dom är långt ifrån klara, dom har ju precis bara fått upp ögonen för leken.

Och var tar energin o högljuddheten vägen då? Jo, rakt in 2 cm från mig o miniägget.
Så min man vill jag nu be att antingen köra slut på hönorna om det ska stojas, eller inte varva upp dem alls för att dumpa dem hos mig ;-)

6 kommentarer:

Cin sa...

Det där är sååååå pappa aktigt ;-)

hönsmamman sa...

Mmmm, o sååå typiskt...

Haakon sa...

nej nej nej nej
Det är det inte

Jag är pappa
hmmm

hönsmamman sa...

hm haakon, nu tänkte jag säga nåt här men tack o lov så tänkte jag innan jag skrev så jag tar det i ett mail istället :-)

Nina sa...

Ja se karlar ;)
Kram Nina!

Haakon sa...

Skrattar

Jag vet
en höns mamma