torsdag 16 juni 2011

Har jag städat övriga huset i onödan nu?

Min bankdosa har varit borta i 2 dagar. Jag vet att jag satt med den, men sen började hönsen kackla och sen var den bara spårlöst borta. Jag har letat överallt. Både där jag kan tänka mig att den skulle ha funnits o på ställen där den absolut inte borde ha varit (och naturligtvis inte var heller). Så idag gav jag upp. Jag unnade mig en fridag. Tänkte att om jag inte tänker på den så kanske den magiskt dyker upp.

Började med barnens rum istället. För hur mycket jag än tjatar/hotar/lovar belöningar så städar de ändå inte upp. Kommentera gärna en massa tips om hur jag ska få dem att städa. Men eftersom jag är lite i slängtagen så tänkte jag faktiskt att jag kan städa åt dem så märker de inte att lite saker försvinner *haha* Och dessutom får vi gäster nästa vecka och jag vill inte att det ska se ut som det sjöslag det oftast är här hemma. Man kan förhoppningsvis ge sken av att det är städat ibland.

Sängarna bäddades, alla barbies lades i sin låda, kläderna hamnade i smutskorgen och längst ner i den blandade lådan med lego, little pet shops, pennor, gamla strumpor, suddegum och plastskedar skymtade nåt rektangulärt svart. Och tro på fan om inte det var bankdosan!!

1 kommentar:

Nina sa...

Alltså, jag vågar nog påstå att du städade barnens rum i onödan om syftet var att det ska vara fint när ni får gäster nästa vecka... Om du inte sätter upp hänglås till dess, förstås ;)

Kram Nina!