söndag 14 augusti 2011

Mata katten..? Javsst... Nåt mer ni vill ha hjälp med? Ta in posten, vattna blommorna, bränna ner huset?

Vi tog på oss att mata mormors katt o lilla marsvinet Rut över helgen. Alla ungarna tyckte det var jätteroligt att få åka till mormor - även om hon inte var hemma. Miniägget dök rätt på pianot som vanligt. När vi ska gå är hon inte lika med på noterna. Klockan börjar närma sig 16, vi ska hem o laga middag o jag står i dörröppningen o ropar i ett desperat försök att få med miniägget utan att behöva gå in o hämta henne att "kom så åker vi o köper glass".

Inget miniägg kommer. Jag börjar bli hungrig o dessutom känner jag hur det är någon som lagar mat. Mmm, luktar gott.. Jag vänder in för att hämta henne ändå så vi kan komma iväg. Då ser jag att det är mormor som lagar mat. Rätt bra jobbat för att vara typ 60 mil hemifrån. Miniägget har dragit igång spisplattan som står ilsket röd o lyser. Tur att hon strunta fullständigt i glassanropet då för annars hade jag dragit igen dörren o åkt =) Men jag tror att mormors hus står kvar när de kommer hem ikväll, annars har hon hittat på nåt mer hyss.

Inga kommentarer: