måndag 1 augusti 2011

Vassaste kniven i lådan?

Ibland undrar jag om våra katter är på riktigt. Ska inte katter vara smarta djur? Ozzy är värst. Han sitter vid fönstret på balkongen o vill in, han jamar o låter som om han inte fått mat på år o dar. Jag öppnar källardörren där matskålen står o han kastar sig över maten. Jag stänger dörren för att miniägget inte ska slå ihäl sig i trappen och katten springer ner i källaren o ut genom dörren som står på vid gavel.

Hur jag kan veta att han går ut igen? Jo, det är för att han 7 min senare sitter i samma fönster på balkongen o vill bli insläppt. Tänker att han vill väl umgås lite. Nä, han skriker o har sig som om han inte fått mat på år o dar o slutar inte förrän jag öppnat källardörren! Varför kan han inte bara gå in samma väg som han kom ut! Han måste vara korkad...

Inga kommentarer: