torsdag 22 december 2011

Goddag yxskaft

Det har varit full fart hela denna födelsedags-dag. Miniägget fyller 2 hela långa år just idag. Vi har firatmed glasstårta, klätt julgran och vi avrundade det hela med att pulsa ut i skogen sent på kvällen och tomtesmyga. Vi gick efter skogsbrynet och alla barnen stod häpna och tysta och stirrade på den stora elden nedanför slänten och alla tomtar som donade och fejjade. Alla utom miniägget. Hon stod häpen och fascinerad men hon babblade konstant.

Väl hemma igen stupade vi allihopa i säng och som kvällssaga ville storhöna höra sagan om svampbob och öronmasken och lillhöna ville höra om ett glittrigt hus. Igår ville hon höra om en glittrig zebra. Vi kan nog konstatera att hon är inne i en glittrig period just nu. Så för husfridens skull blev det till att sno ihop en liten saga i huvudet om ett glittrigt litet hus och snipp snapp snut så var sagan slut. Det blev tyst en stund tills storhöna utbrister frågande; Men hur gick det med glittret, blev det någon snö?

- Ehh? Va, säger jag?

- Ja, om älvan tog glittret i hinken och flög upp i granen för att göra snö, blev det snö? Du kan ju inte sluta mitt i sagan!

- Ehh, njeee - gjorde jag det. Jooo det blev snö, eller vad sa jag på slutet?

- Jag vet inte, du mumlade något och sen sa du snipp snapp snut...

Jag har alltså helt somnat av och babblat på i sömnen de sista raderna av sagan och helt utelämnat slutet. Det var som att jag hörde mig själv men jag hade ingen aning om vad jag hade sagt. Jag var nog lite trött =)

2 kommentarer:

Cin sa...

HAHAHAHAHA!!!

hönsmamman sa...

Dessutom påminde hon mig att jag hade gjort samma sak i somras. Jag hade jobbat rätt många dar med tidningar på morgnarna och när jag på kvällen berättade om Kitty som skulle plocka körsbär i ett träd så avslutade jag sagan med att hon såg en postlåda som hade tappat märkningen... sen blev jag tyst... Och hon undra what the f**k